Over mij 

Op de foto hieronder (wie kan me vinden?) zie je me tijdens de Dolomiti di Brenta trailrun die elk jaar in Molveno, Italië wordt georganiseerd. Naast hardlopen, fiets ik en doe ik natuurlijk aan krachttraining. Ik vind het fijn om een sportief doel te hebben en daar alles voor te doen. Dit kan een trailrun, een marathon, een fietsevenement zijn of een nieuw record tillen met de deadlift. Ik doe dit niet in wedstrijdverband, maar om mezelf te verbeteren en uit te dagen, om lichamelijk gezond, fit en stressvrij te blijven. Op dit moment fiets ik meer en loop ik minder. Leuk voor de afwisseling. Om mijn lichaam optimaal te ondersteunen eet ik gezond (zoveel mogelijk) en doe ik aan fitness. Dit versterkt mijn lichaam en zo blijf ik blessurevrij. Ik houd ervan om mijn kennis te delen en Ik houd van mensen. Ik ben blij als ik mijn klanten blij, enthousiast, fit en lekker in hun vel krijg. Ik heb via NLactief - de Nederlandse Fitness Branche vereniging - in 2020 het Fitness Instructeur A+B diploma behaald. Hiermee ben ik gediplomeerd Personal Training. Inmiddels werk ik nu ruim 4 jaar met veel plezier als personal trainer en groepstrainer. 

Bij mij staat plezier in trainen voorop. Het maakt het makkelijker om gemotiveerd te blijven. Daarnaast werk ik graag naar een doel toe. Met een trainingsdoel weet je immers waarvoor je het doet!! 

Wat is jouw doel?

  • Naam: Bas Laponder
  • Leeftijd: 49
  • 2 kinderen en een hond
  • Favoriete sporten:  snowboarden, fitness, hardlopen, fietsen
  • Ontspanning: wandelen met mijn hond, wielrennen kijken op tv, boek lezen 

Fitness is voor mij altijd in functie van het dagelijks leven en mijn andere sporten, bijvoorbeeld, doe ik veel squats en core-oefeningen om beter te kunnen fietsen.

Of in functie van snowboarden.. Geen brandende benen aan het einde van de dag, omdat ik meer explosieve oefeningen doe als de wintersport zich aandient, zoals jump squats.

Voor trailrunning heb je niet alleen een goede conditie nodig, maar ook veel spierkracht en stabiliteit. Hiervoor doe ik extra eenbenige balansoefeningen naast mijn krachttraining.